Circusproject voor scholen
Een schoolproject vatten we dan ook deze manier op. Een kader waarin tijd is om stil te staan bij het groepsproces, waar tijd is om de deelnemers zelf te laten ontdekken, groeien en of bijvoorbeeld toeleven naar een voorstelling is voor ons belangrijk. Naast onze input, wordt er van jullie als leerkrachten en zeker van de leerlingen ook een inbreng en betrokkenheid verwacht.
In het tijdsbestek van uren per klas werken we normaal in 3 verschillende fases, als volgt:
• 3 lesuren om de basis van de verschillende circusdisciplines te leren kennen (evenwichts- jongleer- en acrobatische technieken)
• 3 lessen om in de gekozen technieken verder te verdiepen
• 3 lesuren om de voorstelling in elkaar te steken.
We kunnen per klas werken wat natuurlijk vanuit de werking van een school het meest logische is. Anderzijds kunnen we ook graad overschrijdend werken en per technieken indelen i.p.v. per klas.
Ook kan er een aangepast traject op maat uitgewerkt worden. Let er wel op dat hoe minder sessies wij aanwezig zijn, hoe meer de inbreng van de leerkrachten moet komen.
Een uitgebreide brochure van onze circusprojecten kan bekomen worden via mail.
Toon kaart
Postadres Circusatelier BalanCirk vzw
Hendrik van Veldekesingel 102
3500 Hasselt
Originele datums:
- 2de graad
- Basisonderwijs (lager en kleuter)
Circusatelier BalanCirk vzw
Ontdek meer
- › Lessenreeks
- › Circus